tel: 0617557477 e-mail: coaelecsoft@outlook.com

Šta je kvalitetan sajt?

Krakteristike kvalitetnog web sajta: optimizovan za pretraživače, grafički privlačan za korisnike, ima kvalitetan sadržaj, upotrebljiv, optimizovan za sve vrste uređaja, jednostavan za korištenje, pouzdan, brz, siguran...

Karakteristike kvalitetnog sajta

SEO (Search Engine Optimization) - optimizacija za pretraživače

Svrha web sajta ili web aplikacije, naše firme ili organizacije jeste da se pojavi u pretraživačima da bi što više ljudi videlo delatnost kojom se bavimo. Napraviti sajt koji lepo izgleda a da ga ecosia, duckduckgo, bing, yahoo ili neki drugi web pretraživač ne vidi, nema svrhe. Dakle, optimizacija za pretraživače SEO(Search Engines Optimization) No1.

Korisničko iskustvo (projektovanje, dizajn i programiranje)

Ako smo postigli poziciju na web pretraživačima i uspeli da dovedemo korisnika na naš web sajt, potrebno mu je ponuditi nešto zanimljivo zbog čega bi nas ponovo posetio. Dovesti nekoga na sajt i da tamo ne pronađe željeni sadržaj, bolje je da ga nismo ni doveli. Pojavili smo se u internet pretraživačima, to je važan deo. Ali ako nismo zadobili poverenje korisnika, nismo ništa ni uradili, jer sajt je namenjen korisnicima a ne pretraživačima.

Grafički dizajn

Prvo što korisnik vidi i na šta obraća pažnju je grafički interfejs na samom web sajtu ili aplikaciji.  Da bi ste zadržali korisnika koji je došao na sajt prvi put, lepo bi bilo da stekne utisak kako je sajt baš profesionalno, lepo urađen. Raspored elemenata na sajtu je lepo organizovan. Prvi utisak koji korisnik stekne posetom sajta, dosta znači.

Sadržaj

Kada je korisnik zadovoljan kako sajt izgleda sledeće na šta obraća pažnju jeste sadržaj. Sadržaj je u stvari ono radi čega je korisnik i posetio baš naš sajt.

Tekst

Uvodni tekst treba da bude lako razumljiv, jednostavan, ubedljiv korisniku. Generalno važi za tekstove na sajtu. Pasusi moraju biti sažeti a ukoliko postoje celi dokumenti oni treba da su povezani na taj osnovni tekst.

Slike

Slika govori hiljadu reči. Fotografije na sajtu treba da budu jasne da sadrže upečatljive kadrove o onom čime se firma ili organizacija bavi.

Video

Video prezentacije su savršen način da se predstavimo korisnicima našeg sajta. Bavimo li se konstrukcijom CNC mašina, najbolji način da korisniku prezentuje kako sve funkcioniše je da snimimo kratak video. Na videu treba da se vidi komande za upravljanje, da se snimi ponašanje mašine tokom rada. Dok mašina radi poželjno bi bilo da imamo tonski zapis koji objašnjava korake i postupke.

Upotrebljivost

Uspeli smo osvojiti korisnikovo poverenje. Pronašao je nešto zanimljivo, pogledao video i to mu se čini da je sve u redu. Korisnik nam veruje. Iz uvodnog teksta je video da je naišao na profesionalce i želi da pronađe još informacija na našem sajtu. Ako smo korisnika već zainteresovali i traži više detalja, ne treba da ga zbunimo da ne može da pronađe dugme „Pročitaj više” ili slično. Dakle, u svakom trenutku korisnik mora da ima neophodnu navigaciju za kretanje kroz sajt. Navigacija mora da bude lako uočljiva među ostalim sadržajima, da reaguje na akcije miša i slično.

Brzina učitavanja

Dok smo svedoci istorije ulaska čovečanstva u digitalnu eru, brzina je pojam koji svakodnevno susrećemo.

Brzina pokretanja web sajta ili web aplikacije, je veoma bitna za korisnikovo iskustvo. Ako je brzina učitavanja aplikacije previše niska to može da predstavlja problem ako korisnik ima slabiju mašinu. Takođe, to može da bude problem i sa korisnicima sa boljim mašinama. Navikli su da im najnoviji model Samsunga otvara stranice brzinom svetlosti a sad na naš sajt čekaju večnost.  Došli su da poruče običan proizvod na našem sajtu a koji mogu da poruče bilo gde, razumno je da će ostati od nas.

Takođe, brzina pokretanja je važna i za SEO optimizaciju.  

Sigurnost

Danas svako zna i oni koji se ne razumeju mnogo u web tehnologije, da nije pametno ostavljati svuda svoje lične podatke. U koliko niste obezbedili siguran pristup vašoj internet prodavnici, nećete imati sreće u online trgovini. Korisni neće ostaviti broj svoje bankovne kartice na našem sajtu, osim ako kosinik nije konzumirao psihodelične pečurke i sad na internetu traži da poruči još.