
Seo optimizacija - google dnevnik web sajta
Beleške, korak po korak proces : planiranja, dizajna, objavljivanja i pozicioniranja web sajta agencije za iznajmljivanje automobila na google pretraživaču.
Google dnevnik - seo optimizacija
Ključne reči
Brzina izvođenja web sajta, Sigurnost, Dizajn prilagođen svim vrstama uređaja, Dizajn građen prvobitno za mobilne uređaje, struktura web sajta i stranica, optimizacija sadržaja, Web sajt rentacar agencije, SEO(Search Engines Optimization), Pozicioniranje stranica u SERP( Searche Engine Results Pages), Google SE(Seache Engines), Google searche console, W3C, ...
Naručilac
Naručilac usluge izrade web sajta, kreiranje google servisa i seo optimizacije je Agencija koja se bavi uslugom iznajmljivanja automobila, Rentacar Bon Ami iz Beograda sa predstavništvom na Karaburmi na adresi Danteova 2.
Intervju sa naručiocem web sajta
Intervju sa naručiocem usluge izrade web sajta je prva i jedna od najvažnijih faza razvoja.
Svaka ozbiljna agencija ili iskusni web developer, znaju da su zahtevi naručioca na prvom mestu. Takođe je neophodno postići ostale karakteristike kao što su performanse izvođenja, sadržaj i njegova struktura na sajtu. Dakle, važno je uskladiti želje i zahteve naručioca sa zahtevima i standardima web insitucija i servisa.
Prvi sastanak sa naručiocem
1. jun 2022.
Prvi sastanak sa naručiocem zakazan za sredu 1.jun protekao je glatko. Uz kafu i upoznavanje, razmenjene su osnovne informacije i kratko je prezentovana ponuda.
Nakon 20 minuta razgovora, naručilac je odlučno tražio izradu web sajta, dodavanje google servisa, google preduzeće i optimizaciju sajta za googlove servise. Nakon što smo pregledali nekoliko sajtova agencija koje se bave sličnim delatnostima, naručilac je izneo nekoliko zahteva koje bi voleo da budu ugrađeni na njihovom budućem sajtu. Za sve ostale detalje, programiranje, dizajn i izbor servisa, su sa poverenjem prepustili meni da odradim.
U nastavku smo dogovorili sledeći sastanak za subotu 4. jun na kome će biti prezentovan demo web sajta.
Definisanje zahteva
Sledeći korak u životnom ciklusu web sajta jeste definisanje zahteva i njihove složenosti, izbor adekvatnih tehnika, tehnologija, servisa i slično.
Tokom poslednje dve godine, web pretraživači se drastično i konstantno menjaju. Najviša institucija za propisivanje standarda na web-u The World Wide Web Consortium (W3C) na čelu sa Sir Timothy John Berners-Lee, definisali su neke kriterijume koji moraju dostići određen prag, da bi ste bili priznati u digitalnom svetu. Neke od njih su: sigurnost, brzina, struktura, veze, dizajn, sadržaj...
Sigurnost
Web sajt treba da bude siguran, tačnije, bezbedan od napada hakera. Bezbednost sajta je bitna i za korisnike web sajta, a i za servere na kome se nalaze.
Brzina izvođenja
Sledeći važan kriterijum za ocenjivanja kvaliteta finalnog web proizvoda, jeste brzina izvođenja. Da bi zadobio poverenje nekog web sajta, na prvom mestu, korisnik očekuje brz odziv na njegove akcije. Drugi važniji aspekt jeste rekcija pretraživača na brzinu sajta. Google kao i ostali pretraživači su sistemi koji obavljaju milione složenih operacija između svojih servera lociranih, na hiljadama različitih geografskih logacija. Da bi sajt bio primećen na Googe-u, neophodno je da se postigne minimalna prihvatljiva brzina izvođenja. Od 2021. godine, jedan od preduslova da se uopšte pojavite u stranicama sa rezultatima pretrage, SERP (Search Engine Results Pages),
Struktura sajta
Definisanje strukture web sajta je bitan kako za korisnika tako i za pretraživače. Da bi zadovoljili zahtevane kriterije, sajt mora da je jednostavnavne i pravilne strukture strukturu, veze ka drugim stranicama ili aplikacijama moraju da su nedvosmisleno i jednostavno označene kako bi ih korisnih lako uočio.
Svaki sajt treba da ima jednu glavnu stranicu. Na glavnoj stranicu treba da stoji osnovno o delatnosti kojom se bavi firma ili agencije čiji je sajt. Na početnoj stranici trebalo bi da se prikažu izdvojeni, najpopularniji artikli. Ukoliko je to online prodavnica, artikli prodavnice, ako je u pitanju blog odabrani postovi i slično. U nastavku dobro je imati tekstove o uslovima, rečnik posebnih , pojmova, veze ka stranicama ka drugim sajtovama itd.
Stranica "o nama" treba da sadrži tekst o samoj agenciji ili preduzeću. Kada i kako je nastala, ko su osnivači ako ih je više, tehnike i tehnologije koje se primenjuju u proizvodnji/trgovini/reklamiranju i sl.
Kontak stranica je jedna od najposećenij stranica na sajtu. Lik ka stranici Kontakti treba da se nalazi u glavnom meniju web sajta, podnožu sajta i ukoliko je to potrebno, ako se korisnik upućuje na kontakt stranicu i u sam tekst bilo gde na sajt.
Blog ili online prodavnica trebaju da organizuju sopstvenu strukturu kao zasebna aplikacija. Početna stranica blog-a ili prodavnice treba da prikaže listu kategorija. Svaka kategorija iz liste treba da ima vezu ka stranicam sa grupama tih kategorija. Svaka grupa treba da ima link ka straniama sa listom artikala koje sadrže te grupe. I na kraju svaki artikal treba da ima link ka stranici sa detaljima proizvoda. Detalji artikala mogu da sadrže dodatne tekstove, slike video ili neke druge informacije.
Dakle svi proizvodi trebaju da budu grupisani a sve grupe treba da budu podeljene po kategorijama. Ugnežđena struktura kategorije > grupe > artikli > detalji, jednostavna je korisniku za pronalaženje konkretnih stavki a google kao i ostali web predraživači ceniće trud oko organizacije sajta.
Struktura stranice
HTML dokument kao i svaki drugi dokument, kao na primer word-ov, treba da ima strukturu kojom će formatirati u obličiti njegov sadržaj. Svaki dokument, projekat, knjiga imaju jedan glavni naslov. Svaka HTML stranica treba da ima jedan glavni naslov. Naslov treba da uputi na sadržaj koji sledi, tekstualni članak, video ili neki drugi sadržaj. Ukoliko je stranica obimnog sadržaja, potrebno ga je podeliti i grupisati i po mogućnosti obeležiti nižim naslovm. Ukoliko se radi o komplesnijem dokumentu svaki njegov deo dobro je izdeliti po zasebnim celinama.
Dizajn prilagođen svim vrstama uređaja
S razvojem tehnika i tehnologija i minimiziranjem kompjuterskih komponenti i sistema u poslednjih nekoliko godina, mobilni računari ulaze u sve širu primenu u poslovanju i svakodnevnom korišćenju. 2019. godine, gotovo polovina od ukupnog broja svih korisnika web-a, pristupalo je lokacijama sa mobilnih uređaja i taj procenat konstanto raste.
Iz tog razloga svi poznati web pretraživači imaju u svojim algoritmima ugrađenu proveru prilagođenosti sadržaja ekranima mobilnih uređaja, pamentih telefona i slično. Još jedan od preduslova da pronađemo svoje mesto na web-u, dizajn prilagođen različitim vrstama uređaja (eng. Responsive Design).
Za kvalitetan responsivan dizajn, primenjujemo tehniku dizajna prilagođenog prvenstveno za mobilne uređaje, a posle optimizujemo za ekrane stonih kompjutera, televizora, projektora, panela itd.
UI/UX Dizajn
Dizajn korisničkog interfejsa na osnovu korisnikovog doživljaja je još jedan važan segment razvoja i seo optimizacije web aplikacija i sajtova. Svaki detalj interfejsa potrebno je posmatrati očima potencijalnih korisnika. Ako znamo šta će korisniku da privuče pažnju i da se korisnik oseća prijatno dok koristi naš sajt, odradili smo pola posla.
Hiperl-linkovi
Stranice na web sajtu treba da su dobro međusobno povezane. Na svakoj stranici treba da se prikazuje glavni meni. Na svakoj stranici dobro je imati bar još po neku vezu ka drugom sličnom sadržaju.
Jedna od najjačih signala web pretraživačima da treba da obrati pažnju baš na stranicu na našem sajtu biće ako negde na nekoj drugoj lokaciji pronađe vezu ka toj stranici. Ukoliko google, ecosia, duckduckgo, bing ili neki drugi pretraživač pronaću vezu na web sajtu relevantnog sadržaja, neće izostati rejting.
I sa našeg sajta treba da postoje veze ka drugim sajtovima relevantnog sadržaja. Ako uputimo vezu ka sajtu koji je visoko rangiran a bavi se sličnom delatnostu, dobićemo ekstra pojene od googla zbog fer konkurentnosti.
Sadržaj
I definitinvo najvažnija stvar za kvalitetan, uspešan i dobro optimizovan web sajt jeste sadržaj. Kod web developera postoji izreka 'Dizajn je kraljica a Sadržaj je kralj.' Dakle, Dizajn treba da obori s nogu korisnika ali sadržaj je ono zbog čega je krosnik došao na lokaciju. Od toga kakav i koliko tekstualnog sadržaja imamo i kako smo ga organizovali na sajtu najviše zavisi pozicija u SERP-u(Searche Engine Results Pages).
Izbor alata, tehnika, tehnologija i servisa
Preduslov za razvoj kvalitetnog web sajta su: pravilan izbor, upotreba i korišćenje programskih jezika i alata, na prvom mestu, osnovnih jezika za izradu web stranica HTML, CSS i JavaScript. Većina web lokacija koristi mnoge druge programske jezike: C++, C#, JAVA, javaScript, PHP, Python, Perl, Swift, TypeScript, Kotlin...
Izbor alata takođe, može da utiče na kvalitet gotovog sajta. Uglavnom su popularni IDE(Integreted Development Environmet), jer olakšavaju i ubrzavaju postupak razvoja. U sebi sadrže integrisane mnoge alate i moguće je instalirati još mnoge druge, tako da sa jednim programom radite sve....